Dainavos poliklinikoje atliekamos paslaugos

gydymas1 profilaktika1 galimybe issitirti pigiau tyrimai11 fizine medicina reabilitacija nacionalines1

Rūpinkitės savo stuburo sveikata

stuburas

Spalio 16 dieną minima Pasaulinė stuburo diena. Šiais metais Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ją ragina minėti atkreipiant dėmesį į taisyklingą laikyseną ir fizinį aktyvumą. Tai veiksmingos prevencijos priemonės norint išvengti nugaros bei stuburo susirgimų.

Nugaros skausmai vargina įvairaus amžiaus žmones. 75 – 85 proc. nedarbingumo priežastis yra pasikartojantis ir lėtinis nugaros apatinės dalies skausmas. Apie 50 proc. pacientų, kurie kreipiasi į gydytojus neurologus, skundžiasi nugaros skausmais. Daug skausmų patiriama dėl per didelės raumenų įtampos, jų nuovargio ar fizinio pasyvumo. Neretai jaunų žmonių nugaros skausmo priežastys – neadekvatus, dažniausiai per mažas, fizinis aktyvumas ir laikysenos kontrolės stoka. Mažai treniruoti raumenys – tai daug galimybių mikrotraumoms ir raumenų nuovargiui, osteochondropatijoms – diskų išsiveržimui į slankstelių kūnus.

Medikai žmonėms, norintiems turėti sveiką stuburą, visada pataria daryti lankstumo pratimus – tinka pilates, joga, nes šios mankštos tempia stuburą, padeda atsipalaiduoti diskams. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į taisyklingą sėdėseną (tai ypač aktualu biuruose dirbantiems žmonėms), taisyklingai kelti daiktus, daryti trumpas pertraukas ilgai sėdint prie kompiuterio ar važiuojant automobiliu. Teigiama, kad šios profilaktikos priemonės yra veiksmingos stuburo ligų prevencijai.