Dainavos poliklinikoje atliekamos paslaugos

gydymas1 profilaktika1 galimybe issitirti pigiau tyrimai11 fizine medicina reabilitacija nacionalines1

Karščio spąstai - pavojingi sveikatai

kaip darbe isgyventi karsta vasaros diena

Karšti orai gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą, o ypač jautrūs bei sergantys lėtinėmis ligomis žmonės turėtų laikytis tam tikrų rekomendacijų.

Per karščius galima nukentėti dėl odos nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos (deguonies bado) bei kitų negalavimų.

Žmonės karštį toleruoja skirtingai, todėl tiksliai pasakyti, kokia temperatūra gali būti pavojinga, negalima. Atsižvelgiant į oro temperatūrą reikėtų riboti fizinę veiklą ir buvimo lauke trukmę. Dažniausiai silpną diskomfortą sukelia 27-34 laipsnių, o 35-39 laipsnių šilumos oro temperatūra sukelia stiprų diskomfortą daugeliui žmonių.

Kitas rizikos veiksnys per karščius, darantis didelę žalą žmogaus organizmui, yra ultravioletinė spinduliuotė. Esant dideliam spinduliuotės intensyvumui būtina aspauga nuo saulės. Ultravioletinės spinduliuotės intensyvumas vertinamas indeksais. kurio dydis gali būti nuo nuo 1 iki 11. Kuo aukštesnis indeksas, tuo didesnė apsauga nuo saulės yra reikalinga.

Karštą dieną rekomenduojama:

•    Gerkite daug skysčių. Per karščius reikia gerti daug skysčių, nepriklausomai nuo aktyvumo. Ypač naudingas mineralizuotas vanduo, nes karštoje aplinkoje žmogaus organizmas su prakaitu netenka daug skysčių ir mineralinių medžiagų. Vandens po truputį gerkite visą dieną, nelaukdami, kol pradės kamuoti troškulys. Venkite alkoholinių gėrimų, skysčių su kofeinu, gėrimų su saldikliais, nes tokie gėrimai skatina vandens pasišalinimą iš organizmo.
•    Venkite riebių ir sunkiai virškinamų patiekalų. Valgykite daugiau skystų produktų, lengvai virškinamų liesų pieno produktų, vaisių ir daržovių.
•    Dėvėkite tinkamus drabužius. Dėvėkite šviesius, laisvus, natūralaus audinio, gerai praleidžiančius prakaitą drabužius. Venkite drabužių iš sintetinių audinių. Galvą apsaugokite skrybėlaite ar kitu galvos apdangalu, galima naudoti skėtį. Tepkitės apsauginiu kremu nuo saulės.
•    Apribokite fizinę veiklą lauke, geriau darbus atlikite ryte ir vakare. Dažniau būkite pavėsyje, kad kūnas turėtų galimybę atsigauti. Pavojingiausias laikas lauke – nuo 11 iki 17 val. Ribokite buvimo trukmę karštoje aplinkoje, venkite saulėkaitos, tiesioginių saulės spindulių. Ypač pavojinga užmigti saulės atokaitoje.
•    Stenkitės būti patalpose, kur yra ventiliatoriai ar oro kondicionieriai, tik svarbu, kad patalpos oro temperatūra nebūtų žemesnė nei 18 ºC.
•    Nepalikite vaikų vienų automobiliuose. Automobiliai labai greitai įkaista, todėl vaikus gali ištikti šilumos smūgis. Patikrinkite, ar vaikiškos sėdynės paviršius bei saugos diržai nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų.
•    Palaikykite namų aplinką vėsią: namuose langus, pro kuriuos patenka tiesioginiai saulės spinduliai, uždarykite, atverkite tik vakare, kai oro temperatūra būna nukritusi.
•    Patalpų garinimas, kambarinių gėlių laikymas padeda atvėsinti kambarį.
•    Jei yra galimybė, miegokite vėsesniame kambaryje.

Per karščius galima nukentėti dėl nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos (deguonies bado), ir ragina nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai.

Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/sveikata/bukime-pasirenge-karsciams-rekomendacijos-kaip-apsisaugoti-jautriems-zmonems-541-645965

Kviečiame į sveikatingumo mankštą Draugystės parke

kaklo tempimo pratimas 55fab5ea4dea7

Kviečiame visus kauniečius vasarą sportuoti Kauno Draugystės parke.

Judėjimas, sportas yra sveikatos šaltinis, o mankštintis gryname ore yra dvigubas malonumas ir nauda.

Kauno Dainavos poliklinika kviečia jus į pirmąjį sveikatingumo mankštos užsiėmimą, kuris vyks birželio 28 dieną 12 val. Draugystės parke, šalia treniruoklių.

Mankštos užsiėmimą ves Dainavos poliklinikos kineziterapeutė.

Kviečiame atvykti! Judėjimas, sportas -- Jūsų sveikatos šaltinis!

Siūlome darbą šeimos gydytojui

Siūlome darbą šeimos gydytojui 1 etatinei pareigybei

Reikalavimai: profesinė kvalifikacija ir galiojanti licencija.
Funkcijos: Diagnostinis ir gydomasis darbas pagal atitinkamą gydytojo medicinos normą.
Dokumentai, kuriuos turėtumėte pateikti: galiojantis asmens dokumentas, išsilavinimą ir profesinę kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai, galiojanti šeimos gydytojo licencija.
Dokumentų priėmimo vieta: VšĮ Kauno Dainavos poliklinika, 134 kabinetas, Pramonės pr. 31, Kaunas.
Kontaktiniai duomenys išsamesnei informacijai:
Vyresnioji personalo specialistė Gitana Vaitkevičienė, el. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., tel. nr.: 8 37 403908

Laukiame Jūsų !!!

Kviečiame į nemokamas sveikatingumo mankštas

joga 64770689

Kviečiame vasarą praleisti aktyviai -- judėti, sportuoti, mankštintis!

Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras kartu su partneriu Kauno jogos studija visus kauniečius kviečia į nemokamas sveikatingumo ir jogos mankštas.

Mankštos vyks Santakos parko stadione, prie Popiežiaus Jono Pauliaus II paminklo.

Mankštų laikas -- nuo pirmadienio iki ketvirtadienio 18.30-19.30 val.

Organizatoriai kviečia mankštintis visą vasarą - birželio, liepos, rugpjūčio mėnesiais.

Judėkime, sportuokime ir būkime sveiki!

Ruošiatės keliauti? Nepamirškite pasiskiepyti

Atostogos tropikuose
Kelionės į šiltus egzotiškus kraštus vilioja kitokiomis spalvomis, kvapais, maistu, kalba, flora ir fauna. Deja, prie šio derinio prisideda ir kitokios ligos, susijusios tiek su pakitusiomis gyvenimo ir ligų kontrolės, tiek su specifinėmis geografinėmis sąlygomis.
 
Priemonės, padedančios išvengti šių ligų, yra gana paprastos, todėl atidėti savo kelionių į svajonių šalis, baiminantis užsikrėsti, nereikia – užtenka laikytis rekomendacijų ir taip užkrečiamųjų ligų riziką galima sumažinti iki minimumo. Visų pirma reikėtų domėtis ne tik geografine, kultūrine ar politine situacija, tačiau ir užkrečiamųjų ligų bei sergamumo situacija. Net jei šalis gerai žinoma ar lankoma ne pirmą kartą, prieš važiuojant reikėtų išsiaiškinti esamą situaciją, nes užkrečiamųjų ligų epidemiologinė situacija pasaulyje nuolat kinta.
 
Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja, jog dėl Zika viruso grėsmės reikėtų atsargiai planuoti keliones būsimoms mamoms ar ketinančioms pastoti moterims. Centras rekomendavo nėščiosioms atidėti keliones į tas šalis, kuriose galima užsikrėsti uodų platinamu Zika virusu. Nėščiosios ir planuojančios pastoti moterys dėl būtinų kelionių turėtų pasitarti su sveikatos priežiūros specialistais ir griežtai laikytis priemonių, apsaugančių nuo uodų įkandimų. 

Visuomenės sveikatos specialistai teigia, kad iš užkrečiamųjų ligų, kuriomis galima užsikrėsti keliaujant po svečias šalis, pagrindinės yra geltonasis drugys, maliarija, Dengė karštinė, poliomielitas, meningokokinė infekcija bei cholera. Visų šių ligų galima išvengti, jeigu imsitės tinkamų priemonių.

Norint išvengti nemalonių ligų, kurias platina kraujasiurbiai uodai, yra privaloma vartoti vaistus, kuriuos prieš kelionę paskiria asmens sveikatos priežiūros įstaigos specialistas, turintis keliautojų medicinos specializaciją ar gydytojas infektologas. Taip pat reikėtų griežtai pagal instrukciją naudoti uodus atbaidančias priemones.

Viena efektyviausių apsaugos priemonių nuo kai kurių ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų – vakcinacija.

Dauguma skiepų keliaujantiems yra rekomenduojami (pagrindiniai – hepatito A, hepatito B, vidurių šiltinės ir panašiai), kartais atsižvelgiant ne tik į šalį, į kurią keliausite, bet ir į konkretų regioną – vienuose rizika užsikrėsti gali būti mažesnė nei kituose.

Į sveikatos priežiūros įstaigas rekomenduojama kreiptis iki kelionės likus 4-6 savaitėms, kadangi imunitetui susiformuoti po skiepijimų reikalingas tam tikras laikotarpis. Tokioms kelionėms patartina ruoštis labai kruopščiai: pasikonsultuoti su kelionių medicinos specialistu arba šeimos gydytoju, paisyti patarimų ir prieš išvykstant taikyti būtinas profilaktikos priemones.

Daugiau informacijos apie prevencijos priemones rasite mūsų svetainėje skyrelyje "Skiepai keliaujantiems".